Baseline Reporting
Hvordan bevarer man overblikket i 365?
Det spørgsmål får vi ofte – og vores svar er Baseline Reporting.
Holder det her dig søvnløs?
Arbejdet i cloud’en giver dig mange muligheder og fordele. Men der er også en risiko for, at de mange muligheder løber løbsk, og du mister kontrollen.
- Har du overblik over din virksomheds sites i SharePoint og Teams?
- Hvem har oprettet de forskellige sites? Og hvor mange sites er overhovedet aktive?
- Hvem har egentlig adgang til din virksomheds filer? Måske folk, der ikke burde have det?
Det kan skade jeres arbejde, hvis I mister kontrollen og overblikket over arbejdet i cloud’en. Men endnu værre: det kan betyde, at vigtige informationer kommer i hænderne på de forkerte mennesker.
Baseline Reporting giver overblik over jeres aktiviteter, så du kan få svar på dine spørgsmål (og sove roligt igen).
Hvad er Baseline Reporting?
Baseline Reporting er et rapporteringsværktøj til Microsoft 365 (tidligere Office 365), som giver et samlet overblik over eksempelvis din virksomheds SharePoint og Teams sites. Du kan derfor altid se, hvem der har oprettet sites, hvor stor aktivitet der er på sites og på hvilke sites, der er givet (uhensigtsmæssig) ekstern adgang.
Det hele er samlet i et overskueligt dashboard, hvor du kan få det fulde overblik over Rigets tilstand. På den måde kan du sove roligt om natten og handle hurtigt, hvis du opdager, at der er noget galt.
“Er du bange for det rene kaos, når brugere selv kan oprette sites i SharePoint og Teams? Du er ikke alene – og derfor tilbyder vi Baseline Reporting.”
Lars Nielsen, Cloud Transformation Manager
Baseline Reporting giver mange fordele
Kan du genkende det her?
I løbet af de seneste år har vi talt med en lang række virksomheder, som alle møder det samme problem: De er glade for at arbejde med Microsoft 365, men de får slet ikke det optimale ud af platformen.
Meningen med at arbejde i Microsoft 365 er at lade brugerne oprette sites i SharePoint og Teams til forskellige opgaveløsninger. Desværre lukker mange virksomheder ned for brugernes muligheder, da frygten er stor for at portalen sander til med sites, som ingen rigtig kender noget til eller ved, hvem der har adgangen hertil.
For at undgå kaos begynder IT-afdelingen at administrere alle aktiviteter. Det giver ro, men betyder samtidig, at dynamikken og fleksibiliteten for brugerne forsvinder – og så ryger fidusen jo lidt.
Er Baseline Reporting en Big Brother?
Nej, det er den ikke. Det er derimod en løsning, som giver overblik over, hvad der rører sig i Microsoft 365-portalen, så du ikke længere skal være nervøs for at give dine brugere den frihed, der netop er det smarte ved at arbejde med Microsoft 365.
Vil du have svar på de her 6 spørgsmål?
01
Hvilke brugere har oprettet sites i SharePoint og Teams?
02
På hvilke sites er der åbnet for ekstern adgang?
03
Hvem har åbnet op for den eksterne adgang?
04
Er der oprettet forskellige sites til at løse det samme problem?
05
Hvilke sites har jeg uden ejere?
06
Hvilke sites har jeg uden aktivitet?
Baseline Reporting hjælper jer med at strømline arbejdsprocesser og sikre, at informationer ikke bliver delt med de forkerte.
Vores bedste råd
Skab et overblik over jeres aktiviteter – og lad dine kollegaer få det meste ud af Microsoft 365, mens du får ro i maven.
Sådan fungerer Baseline Reporting
Du har adgang til Baseline Reporting via IT Relations kundeportal. Hvis du er kunde hos IT Relation, er du formentlig allerede logget ind, hvis du eksempelvis vil se dine fakturaer eller sager i ServiceDesk.
Inde på portalen kan du se et dashboard over aktiviteter i din virksomheds Microsoft 365-portal. Du kan eksempelvis:
- Se antallet af SharePoint og Teams sites
- Se aktiviteter på hver enkelt site
- Se hvilke sites, der har givet adgang til eksterne brugere
Det er ærgerligt at betale for Microsoft 365 og så lukke ned for de funktioner som gjorde, at man investerede i platformen.
Hvad koster det?
Prisen på Baseline Reporting afhænger af antallet af brugere. Det synes vi er mest fair.
Det er vigtigt at sige, at I forpligter jer for minimum 12 måneder, og at der er en igangsætningspris på 4.500 kroner. Alle priser er eksklusiv moms.
Pris pr. mdr.:
Fra 1.500,- kr./md.
Vil du have mere ud af Microsoft 365? Lad os tage en snak.
Jeg og resten af mit team af specialister er klar til at hjælpe dig godt i gang. Før vi kan begynde, skal du dog lige udfylde formularen. Vi glæder os til at høre fra dig.