Baseline Whistleblower
Opdag og bekæmp ulovligheder med Baseline Whistleblower
Gør det muligt at indberette forhold anonymt – og overhold nyeste lovgivning.
Hvad er Baseline Whistleblower?
Baseline Whistleblower er et vigtigt redskab til at opdage og forebygge eventuelle lovovertrædelser eller øvrige alvorlige forhold i virksomheder – eksempelvis af økonomisk karakter.
Med den digitale løsning er det let for virksomhedens ansatte og samarbejdsrelationer at indrapportere mistanke om ulovlige forhold – uden at skulle tage den almindelige, og potentielt ubehagelige, kommunikationsvej gennem organisationen.
Gør det trygt at gøre det rigtige
Med Baseline Whistleblower er det muligt at indberette mistænkelige forhold anonymt. På den måde er det lettere at gøre det rigtige, hvis du ser eller hører noget, der strider mod lovgivningen – uden at frygte repressalier og bebrejdende blikke.
Det er fuldt forståeligt at være i tvivl, inden man indrapporterer potentielt ulovlige forhold. For er der noget om sagen? Baseline Whistleblower giver mulighed for telefonisk kontakt til ekstern juridisk rådgivning, så du kan tage den rigtige beslutning med ro i maven.
4 ting, du skal vide om Baseline Whistleblower
Skal din virksomhed have en whistleblowerordning?
Det korte svar er ‘ja’. Det er nemlig allerede lovpligtigt for nogle virksomheder - og bliver det snart for alle.
Virksomheder med over 250 ansatte har allerede været underlagt kravene om en whistleblowerordning siden december 2021.
Fra 17. december 2023 gælder reglerne om en whistleblowerordning også for virksomheder med mere end 50 ansatte.
Mens det er helt fast, at alle private virksomheder over 50 ansatte nu skal have en whistleblowerordning, så kan det sagtens være, at virksomheder under 50 ansatte også skal have én. Det kommer an på virksomheden og på særlige branchekrav.
Èn ting er det juridiske – noget andet er, hvad der føles rigtigt. En whistleblowerordning er en god idé, hvis du gerne vil give din virksomhed de bedste muligheder for at opdage og bekæmpe ulovligheder. Uanset hvor mange medarbejdere I er.
Og ikke mindst: Ordningen viser overskud og tydeliggør, at I ikke har noget at skjule.
Med Baseline Whistleblower får du en digital løsning, der gør det sikkert og trygt at gøre det rigtige – og følge den nyeste lovgivning.
Lars Nielsen, Cloud Transformation Manager
5 gode grunde til at vælge Baseline Whistleblower
01
Opdag og bekæmp ulovligheder effektivt og sikkert
02
Indberet anonymt for at sikre personbeskyttelse
03
Få ekstern og professionel sagsbehandling af indberetninger
04
Slip for driften af Baseline Whistleblower – den tager vi os af
05
Konsultér en hotline (anonymt) inden indberetning (plus version)
Ønsker du ekstra tryghed?
Vi tilbyder Baseline Whistleblower Plus til dig, der ønsker flere muligheder for både virksomhed og indberetter.
Plus-løsningen gør det eksempelvis muligt at få juridisk rådgivning, så du er klædt bedst muligt på til at beslutte, om du vil indberette eller ej.
Baseline er en serie af koncepter, der tilsammen kan dække stort set alle områder af din IT
Vi har konfigureret og bygget løsninger, der fokuserer på de essentielle elementer, du skal bruge for at skabe et effektivt og sikkert IT-setup. Et solidt fundament, der dækker dig godt ind, så du trygt kan koncentrere dig om din virksomhed i stedet for din IT.
Find ud af, hvad der passer bedst til din virksomhed
Hvad koster det?
Du får adgang til Baseline Whistleblower for en fast månedlig pris. Det koster kun fra 500 kroner pr. måned – uanset hvor mange medarbejdere I er. På den måde ved du altid, hvad der står på fakturaen.
For god ordens skyld vil vi fortælle, at I forpligter jer for minimum 12 måneder. Derudover er der en igangsætningspris på 9.500 kroner. Alle priser er eksklusive moms.
Pris pr. CVR-nummer:
Fra 500,- kr./md.
Yderligere CVR-numre kan tilkøbes.
Juraen har blæst i fløjten. Følger du trop?
Jeg og resten af mit team af specialister er klar til at hjælpe dig godt i gang med Baseline Whistleblower. Før vi kan begynde, skal du dog lige udfylde formularen. Vi glæder os til at høre fra dig.