Styrk jeres HR med SharePoint

Når persondataforordningen træder i kraft i 2018, får det betydning for HR-processen i din virksomhed. Vi tilbyder nu et HR-modul til SharePoint, som sikrer procedurerne både før, under og efter ansættelsen, så du lever op til de skærpede krav.  

Nye persondataregler får betydning for din HR-afdeling 

Du har sikkert hørt om persondataforordningen, der træder i kraft i 2018, og hvad det kommer til at betyde af skærpede regler for håndtering af personoplysninger. Men hvad betyder det i praksis for din virksomhed? 

Én af de afdelinger, der kommer til at mærke de nye regler, er din HR-afdeling. Det er nemlig her, en stor del af de personfølsomme oplysninger om både medarbejdere og ansøgere lander. Derfor har du brug for sikre procedurer til håndtering af persondata, så du kan leve op til de nye krav.   

Derfor har du brug for et HR-modul

Kan der nu være så meget at holde styr på? Ja, det kan der faktisk. Lad os bare tage nogle eksempler: Hvordan opbevarer I ansøgninger til ledige stillinger? Hvem (i virksomheden) har adgang til ansættelsesaftaler? Og (hvor længe) beholder I ansættelseskontrakter for medarbejdere, der ikke længere er ansat i virksomheden? 

Det er spørgsmål som disse, der bliver højaktuelle med de nye regler for håndtering af persondata. Og spørgsmål som HR-modulet hjælper dig med at udvikle sikre procedurer for.  


Det får du med HR-modulet:

  • check Det fulde overblik over alle stillinger i virksomheden
  • check Oversigt over alle modtagne ansøgninger 
  • check Korrekt overblik og behandling af ansøgninger
  • check Korrekt behandling og opbevaring af ansættelseskontrakter
  • check Korrekte procedurer i forhold til virksomhedens egen persondatapolitik 
  • check Unik medarbejderportal pr. medarbejder (eget SharePoint Dashboard)

Er din HR-afdeling klar til den nye persondataforordning?

Her er de (mange!) spørgsmål i HR-processen, du bør udvikle sikre procedurer for ifølge persondataforordningen (og som HR-modulet kan hjælpe dig med):

Før ansættelse 

  • checkHvordan modtages uopfordrede ansøgninger og ansøgninger til opslåede stillinger?
  • checkHvordan opbevares modtagne ansøgninger?
  • checkHvordan videresendes ansøgninger til relevante medarbejdere i organisationen?
  • checkHvor længe opbevares ansøgninger fra personer, der ikke har opnået ansættelse? 
  • checkHvorledes benyttes intern jobdatabase til senere rekruttering? 

Under ansættelse 

  • checkHvordan distribueres ansættelsesaftaler til kommende medarbejdere? 
  • checkHvordan modtages underskrevne ansættelsesaftaler fra kommende medarbejdere?
  • checkHvordan opbevares ansættelsesaftaler? 
  • checkHvem har adgang til ansættelsesaftaler? 
  • checkHvordan bruges personfølsomme data i organisationen – eksempelvis billeder af medarbejdere? 
  • checkHvordan bruges personfølsomme data i interne applikationer? Og i hvilke applikationer?

Efter ansættelse 

  • checkHvordan sikres medarbejderne i forhold til ”retten til at blive glemt”? 
  • checkHvordan dokumenteres udførelsen af ”retten til at blive glemt”?

Undgå at miste overblikket med vores HR-modul

Det er mange spørgsmål at tage stilling til! Og så er det endda kun for HR-afdelingen. Det er derfor, vi har udviklet vores HR-modul. Så du er sikker på, at din virksomhed ikke går på kompromis med datasikkerheden for både medarbejdere og ansøgere. 

Alle virksomheder håndterer personoplysninger, men langt fra alle virksomheder har styr på de procedurer, der skal sikre disse oplysninger. I hvilken én af kategorierne hører din virksomhed til?   

Lad os tage en uforpligtende snak

Vil du høre mere om vores HR-modul? Få gode råd og svar på dine spørgsmål. 

Kontakt os

Lars Nielsen

Solution Manager

smartphone +45 2389 5612

mailE-mail

Lars Nielsen

Bliv ringet op

keyboard_arrow_up
Loading...