Klientsikkerhed
Klientsikkerhed handler om dine medarbejdere og deres brug af udstyr og netværk. De rigtige beskyttelsesprogrammer og klare procedurer i tilfælde af sikkerhedsbrud er nøglen til en høj klientsikkerhed.
Et forkert klik er alt, der skal til
De fleste brud på IT-sikkerheden sker på grund af personlige fejl i medarbejderstaben. Det er et faktum. Og der skal ikke mere til end et forkert klik på et ondsindet link. Derfor bør du sikre dig, at virksomhedens udstyr og netværk er beskyttet på den rigtige måde. At gøre det kræver et helhedsorienteret blik på IT-sikkerhed. For uanset hvor meget du investerer i diverse beskyttelsesprogrammer, kan du aldrig gardere dig 100 %.
Ved du, hvad du skal gøre, hvis uheldet er ude?
Lad os hjælpe dig med at få styr på klientsikkerheden i 5 faser
Klientsikkerhedspakken består af en lang række ydelser, der er med til at understøtte sikkerhedsniveauet for udstyr og netværk i din virksomhed. Pakken er inddelt i fem faser: beskyttelse, overvågning, beredskab, genskabelse og opfølgning.
De fem faser er et udtryk for, at IT-sikkerhed er et løbende arbejde, der i princippet aldrig slutter. Beskyttelsesfasen er vigtig, men den er ikke tilstrækkelig. Din virksomheds IT-sikkerhed bør tage højde for, at risikoen for et "worst-case scenario" i høj grad er tilstede.
01
Beskyttelse
Beskyttelsesfasen dækker dit umiddelbare forsvar mod udefrakommende, der ønsker at trænge ind i din virksomhed via mail, netværk og lignende. Beskyttelsen består bl.a. af antivirusprogrammer og malwarebeskyttelse. Men vi anbefaler også, at du specifikt beskytter din virksomheds mailsystem mod spredning af uautoriserede programmer. Værktøjer til automatisk opdatering af software er også en del af pakken.
Vi tilbyder:
- Antivirus/malware-beskyttelsesprogrammer
- Virus/spam scanning af e-mails
- Patch Management
- DNS-filtrering
- Device Management
- Port security
- Awareness nyheder
- Option: Mobile device management (MDM)
02
Overvågning
Vi har allerede nævnt det: Du kan ikke beskytte dig fuldstændigt mod truslen fra IT-kriminalitet. Jo før du opdager et angreb, jo mindre beløber skaden sig til. Vores beskyttelsesprodukter indeholder næsten alle et kontrolværktøj. Vi kan derfor overvåge alle dine produkter samlet og opdage angreb og mistænkeligheder så tidligt som muligt. Overvågningen sker både manuelt og automatisk.
Vi tilbyder:
- Samlet overvågning af beskyttelsesprodukter
- Option: Eskalering
- Option: Intrusion detection/prevention på lokalnet
03
Beredskab
Hvis et angreb bryder gennem de barrierer, du har stillet op, er det vigtigt at have forholdt dig til, hvordan du vil håndtere situationen. Ofte vil der blot være behov for at afklare mindre sikkerhedsmæssige spørgsmål og situationer via vores sikkerhedshotline, mens der i andre tilfælde kan være behov for et beredskab af eksperter, der kan træde til i en krisesituation døgnet rundt.
Vi tilbyder:
- Sikkerhedshotline
- Beredskab til geninstallation
04
Genskabelse
Efter et sikkerhedsangreb er det afgørende at kunne genskabe software på de angrebne klienter. Vi kan bistå dig i dette arbejde uden yderligere beregning, nøjagtig som hvis du skulle have etableret nyt udstyr.
Vi tilbyder:
- Geninstallation af angrebne klienter (laptops, PC’er o.lign.)
05
Opfølgning
Har du været udsat for et større angreb, er det vigtigt at følge op på de sikkerhedstiltag, der er foretaget, samt selve processen under og efter angrebet for at undgå gentagelser i fremtiden. Vi laver et ekstra review sammen med jer, hvor vi gennemgår forløbet og kommer med forslag til forbedringer.
Vi tilbyder:
- Ekstra review
Skal vi hjælpe dig med IT-sikkerheden?
Udfyld formularen, hvis du vil høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at få styr på din virksomheds IT-sikkerhed. Eller kontakt os direkte: