Lad os være din forretnings første forsvarslinje mod cyberkriminelle
Managed SIEM kombinerer tre stærke sikkerheds-discipliner i én samlet service, der for alvor løfter forretningens sikkerhed. Lad os overvåge og beskytte forretningen i realtid og reagere på truslerne før de bliver alvor.
Vi overvåger signalerne, der afslører, om IT-kriminelle har fundet et hul i jeres sikkerhed
Du kan gøre meget for at forhindre IT-kriminelle i at få adgang til jeres systemer og enheder. Men det bedste, du kan gøre, er at kontrollere, om det faktisk sker. Det gør du bedst ved at holde øje med de signaler, som dine systemer hele tiden sender, og som kan afsløre, om du allerede er udsat for angreb.
Signalerne kommer fra mange af de systemer, du allerede benytter. Men succesfuld afsløring af IT-kriminelle kræver, at du kan sammenholde informationerne fra flere systemer på én gang, så du kan se mønstrene. Samtidig kræver det, at du har et kompetent sikkerhedsberedskab, der kan rykke ud og reagere, når alarmen går.
Det får du alt sammen med Managed SIEM, der samler både vigtige systemer, essentielle data og giver dig det nødvendige beredskab i én samlet pakke.
Managed SIEM beskytter din forretning minut for minut
Managed SIEM er en cloud-baseret løsning, der via moderne trusselsdetektering og respons, beskytter din forretnings IT-landskab og mod IT-kriminalitet.
Det sker via analyse af brugernes adfærd, filintegritetsmonitorering (FIM), centraliseret Log Management samt honeypot-teknologier.
SIEM systemet indsamler og kombinerer sikkerhedsrelaterede data og logs fra forskellige datakilder, herunder Ative Directory, Syslog, firewall-logs og Microsoft 365. Viser der sig noget uhensigtsmæssigt, udløses der automatisk en alarm.
Den alarm lander hos vores team af sikkerhedseksperter, som investigerer hændelsen og evaluerer, om der en trussel for din forretning. Er der det, hjælper de dig med den bedst mulige håndtering af situationen baseret på de indsamlede data.
Tre centrale sikkerhedsservices i én samlet pakke
Hver for sig kan Log Management, SIEM og SOC være stærke enkeltstående værktøjer. Men tilsammen skaber de et meget mere nuanceret billede af din sikkerhed og gør det muligt at se sammenhænge, de ikke kan registrere hver for sig.
01
Log Management
Log Management samler og gemmer sikkerhedsrelaterede logs (vigtig information om hændelserne i et system) fra jeres systemer, der er relevante for at identificere brud på sikkerheden.
02
SIEM
SIEM overvåger de signaler, der kommer fra jeres aktive systemer og kombinerer dem med log-filerne for at se, om en bestemt hændelse giver anledning til bekymring, eller om alt er som det plejer.
03
SOC
SOC er et Security Operation Team bestående af uddannede sikkerhedseksperter, der kender farlige mønstre, og som hele tiden overvåger SIEM-alarmerne og reagerer på dem på dine vegne, når det er nødvendigt.
Skal vi hjælpe er med at beskytte IT-systemerne mod cyberkriminelle med en stærk og moderne Managed SIEM?
Log Management
Centrale sikkerhedslogs opsamles og gemmes til efterfølgende behandling og (eller) analyse af SIEM. De opsamlede logs opbevares i 13 måneder.
Servicen benytter sig af forskellige datakilder:
- Active Directory
- DHCP
- DNS
- Syslog
- Firewall logs
- Microsoft 365
- Plus sikkerhedslogs fra enheder (servere og pc‘er).
SIEM
SIEM gør det muligt at identificere, kategorisere og analysere de hændelser, der hele tiden er i dine IT-systemer. Målet er at overvåge adgangen til jeres data og systemer, for at beskytte mod avancerede cybertrusler, ved at gøre uhensigtsmæssige hændelser nemmere at spotte og omsætte dem til beskyttende handlinger.
SIEM inkluderer blandt andet:
- Adfærdsanalyse
- Påfaldende/usædvanlige hændelser
- Endpoint-detection
- Hacker-adfærdsanalyse (ABA)
- Auditering på filændringer
Security Operation Center
Du får adgang til et dedikeret Security Operation-team, der overvåger, vurderer og reagerer på din virksomheds cybersikkerhedstrusler og hændelser. Det sker på baggrund af hændelser fra SIEM og andre sikkerhedsprodukter, som sender alarm til SOC-teamet.
Servicen inkluderer:
- Overvågning, administration og prioritering af alarmer fra sikkerhedsløsninger.
- Rapportering af sårbarheder, alarmer, compliance m.m.
- Håndtering af alarmer og hændelser ud fra aftalt proces.
- Analysering af årsagen for en hændelse.
- Sætter korrigerende handlinger i gang (men udfører dem ikke) – for eksempel opdateringer og konfigurationsændringer.
Avanceret og detaljeret analyse beskytter forretningen
Managed SIEM benytter sig af avancerede teknologier til at beskytte og reagere mod trusler – både direkte på klienter og via loganalyse. Det drejer sig for eksempel om:
“Hos IT Relation får I ikke kun de rigtige produkter og services. I får også direkte adgang til vores sikkerhedseksperter, som altid er klar til at hjælpe.”
JOHNNI MELDGÅRD RUDE, SECURITY DIRECTOR
Dine fordele med Managed SIEM
01
Overblik over sikkerheden på tværs af hele virksomhedens it-landskab.
02
Reaktion og alarmering ved opdagelse af anormaliteter i miljøet.
03
Adgang til vores SOC-team (Security Operations Center).
04
Opsamling af logs, der sikrer lettere ”incident response” og ”forensics”, hvis uheldet skulle være ude.
Hvad er prismodellen?
Managed SIEM er en skalerbar service, hvor du betaler en fast pris for alle virksomhedens enheder (klienter og endpoints). Du kan til enhver tid tilføje eller fjerne enheder for at tilpasse til aktuelle behov.
Skær ned på de samlede udgifter
Udgifterne til sikkerhedsprodukter og det løbende arbejde med at overvåge og håndtere cybertrusler er ofte både dyrt og tidskrævende. Med Managed SIEM kan du ikke alene spare en masse bekymringer, du sparer også hurtigt mange timer.
Hør mere om, hvordan du beskytter din virksomhed mod cyberkriminelle med Managed SIEM
Udfyld formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt.