Clients

Er du en smilende IT-supporter? Eller måske en proaktiv projektleder? Ønsker du at dygtiggøre dig inden for Azure, Microsoft 365, IBM eller noget helt fjerde? I Clients er mulighederne mange!

Clients er vores største forretningsområde med flere end 330 servicemindede medarbejdere, der alle er drevet af at understøtte og styrke vores kunders forretning på den bedst mulige måde. For dem er tekniske IT-udfordringer deres drive, og hver dag gør de sig umage for at hjælpe kunder såvel som kolleger.

Clients er opdelt i fem afdelinger: Customer Services, Consulting Services, Projects, Customer Transitions & Operations og Network. Der er et tæt samarbejde mellem afdelingerne på tværs af lokationerne i både Danmark, Tjekkiet og Filippinerne.

Læs mere om hvad hver afdeling selv fortæller om deres arbejdsopgaver, kompetencer, kultur og udviklingsmuligheder herunder.

Du kan også læse om de andre afdelinger i IT Relation her: SalesService Management - ITR Functions - Production

Proaktiv Customer Services med No Problem-kultur

I Customer Services er vores primære opgave at hjælpe alle vores kunder med deres dagligdags IT-udfordringer. Kunderne spænder vidt og bredt indenfor alle tænkelige brancher og størrelser. Du har helt sikkert stødt på dem uden at vide, at IT Relation står bag og sørger for, at din hverdag fungerer.

Vi hjælper kunden – også før problemet opstår

Hos os er det særlig vigtigt, at vi er servicemindede, teknisk dygtige og formår at tage ejerskab. Vi har et stort fokus på at yde en høj kundeservice ved at tale et sprog, som kunden forstår. Gennem løbende dialog sikrer vi at følge kunden igennem deres IT-udfordringer, og er først tilfredse, når vi har hjulpet kunden helt i mål. Men vi stopper ikke her! Vi tænker altid fremad, så vi ikke kun slukker den nuværende brand. Vi sætter en ære i at være proaktive og hjælpe kunden inden problemerne opstår!

”No problem” tilgang i alt vi gør

Customer Services er hovedpulsåren i IT Relation og samlingspunktet for vores kunders henvendelser. Vi er stolte af at være en imødekommende og hjælpsom afdeling med en stor berøringsflade i hele virksomheden. Hos os vil du opleve et væld af udviklingsmuligheder og en helt unik kultur. Vi værdsætter derfor No Problem-kulturen, som vi mærker, når vi på tværs af afdelinger løser kundens udfordringer. Med flere end 120 medarbejdere er vi den største afdeling i IT Relation. Vi er i dag placeret i Herning, Aarhus, København og Prag. 

Som en del af IT Relations No Problem-kultur har vi vores egen subkultur, som hæver overlæggeren for, hvad ”god service” er. Derfor fokuserer vi altid på at være tilgængelige, konstant optimering og ingen bureaukrati. 

Med det indlejret i vores DNA, kan vi garantere, at vi overholder alle løfter, siger ja med et smil og spiller vores kolleger gode. Dertil er det alfa og omega, at vi forstår kundens forretning, gør IT simpelt og forståeligt samt tænker som en leder i dagligdagens små og store udfordringer. Vi finder altid en løsning for vores kunder, fordi vi sammen er stærke. Ingen kan alt, men alle kan noget, og sammen kan vi det hele.

Consulting Services med dygtige generalister og specialister

I Consulting Services håndterer vi Service Requests, kundehenvendelser og mindre projekter på tværs af forskellige teknologier såsom Azure, Server-oprettelser og ændringer, Microsoft 365, Security m.m. Vi laver alt fra migreringer til Exchange Online til opsætning, rådgivning og sparring af nye kundesetups.

Customer Centers er en del af Consulting Services hvis primære opgave er at håndtere kundehenvendelser og forbinde kundens opgave til de rette led i organisationen. 

Tæt kundedialog og teknisk know-how

Vi er alle drevet af at løse vores kunders udfordringer og levere den bedste service på vejen. Vi styrker relationen til kunden ved at tage dialogen og rådgivningen med dem direkte. Derfor skal vi i Consulting Services både være dygtige til det kommunikative og samtidig have den tekniske know-how. Vi har derfor medarbejdere, der er teknisk dygtige generalister og andre, der er specialister inden for et givent kompetenceområde – som for eksempel Azure, IBM, Exchange, Teams m.m. 

Som en del af IT Relations serviceorgan arbejder vi tæt sammen med Customer Services, Projects, Operations og Implementation, men berører generelt mange afdelinger i IT Relation. Vi er en stor afdeling med flere end 70 medarbejdere, fordelt på alle vores lokationer i Danmark.  

Vi dygtiggør os – med et smil 

I Consulting Services er der rig mulighed for faglig udvikling. Vi forsøger hele tiden at dygtiggøre os ved at lære mere omkring givne områder og tilbyde uddannelsesmuligheder til vores medarbejdere. Vi vil gerne have, at der er højt til loftet, men samtidig have en god og let omgangstone, hvor der er plads til sjov – men også seriøsitet. Vi vægter et arbejdsmiljø med faglige udfordringer, høj grad af fleksibilitet og glade kolleger. 

Som medarbejder i Consulting Service skal du være struktureret, målrettet og serviceminded samt god til at holde mange bolde i luften på samme tid.

Projects sikrer succesfulde leverancer

I Projects er vi ansvarlige for at føre alle projekter til dørs. Det indebærer håndtering, implementering og eksekvering af IT-projekter. Vi sikrer, at projektleverancerne leveres inden for scope, budget og tidslinje samt garanterer fremdrift og change management i projekterne. 
Som medarbejder i Projects skal du gennem professionel og struktureret projektstyring sørge for, at dine projekter bliver leveret til rette tid og med høj kvalitet. I arbejdet som projektleder er det nødvendigt, at du har en generel forståelse for IT, og at den koordinerede lederrolle falder dig naturligt. Vi stræber altid efter høj kundetilfreds, og hvert enkelt kundeprojekt bliver håndteret professionelt og omhyggeligt.

Tæt samarbejde på tværs

Vi arbejder tæt sammen med Customer Center om at skabe succes for kunden. Afhængig af kundeopgave har vi ligeledes et tæt samarbejde med de afdelinger i IT Relation, som er nødvendige og relevante for den specifikke opgave. I dag sidder vi 18 medarbejdere fordelt på lokationerne i Aarhus, Herning og København.

Omskiftelig arbejdsdag med gode kolleger

Hos os er der et uformelt arbejdsmiljø med stor kollegial opbakning. Vi har masser af spændende og udfordrende opgaver og en omskiftelig arbejdsdag, men samtidig er der altid plads til smil, grin og dårlige far-jokes (på trods af, at der er markant flere kvinder i afdelingen). Vi spiller hinanden bedre, og er altid klar på nye udfordringer. 

Customer Transitions & Operations i øjenhøjde med kunden

I Customer Transitions & Operations har vi flere forskellige hatte på. Derfor er vi opdelt i afdelingerne Operations, Client Services og Implementation. 

  • I Operations arbejder vi 24/7, da vi altid er tilgængelige for vores kunder. Vi håndterer sagerne direkte fra enten overvågning eller fra kunderne. Derfor sørger vi altid for hurtig og professionel respons. 
  • I Client Services sidder vi med mange forskellige opgaver inden for brugerstyring, klargøring, automatisering, kvalitetssikring, implementering, klientdrift samt udarbejdelse af vidensartikler og kundespecifikke procesbeskrivelser. 
  • I Implementation sikrer vi, at både nye og eksisterende kunder omstilles og migreres ind i IT Relations hosting-miljø eller Public Cloud, som fx Microsoft Azure, afhængigt af, hvad der giver den bedste løsning for kunden.

De dygtigste generalister på holdet

I Customer Transitions & Operations sætter vi en ære i at levere services og løsninger på et højt niveau. Det kræver en proaktiv, løsningsorienteret og vedholdende tilgang til opgaver, hvilket vi i den grad har. Vi er en stor stab af tekniske generalister med adgang og kompetencer i stort set alle serverrelaterede systemer og applikationer. Vi arbejder i et udfordrende og dynamisk miljø med stort ansvar for mange servere, processer og kunder, hvorfor det er nødvendigt, at vi hjælper og sparrer med hinanden. 

Samarbejde på tværs giver de bedste resultater

For at løse opgaverne bedst muligt og levere den bedste service til kunderne, arbejder vi tæt sammen på tværs af afdelinger. Eksempelvis samarbejder Implementation med Operations, når assets skal i drift med overvågning og backup. Vi er flere end 85 medarbejdere, der sidder i Danmark, Tjekkiet og Filippinerne og har et super stærkt samarbejde på tværs af lokationerne. Vi arbejder som en agil arbejdsplads, så hjemmearbejde er også en stor del af vores hverdag.

Med plads til forskelligheder, videreuddannelse og ”frikvarter”

Hos os bliver du en del af en dynamisk og alsidig afdeling. Vi giver plads til hinandens forskelligheder, både kompetencemæssigt og menneskeligt, hvilket afspejles i en høj medarbejdertilfredshed. Du vil hurtigt mærke, at stemningen er uformel, familiær og utrolig sjov! 

Vi prioriterer faglig udvikling i form af løbende certificeringer, sparring, uddannelse og videreudvikling. Ligeledes prioriterer vi i høj grad et godt socialt fællesskab. Eksempelvis arrangeres der i Client Services hver måned ”Funny Thursday”, hvor et udvalgt team har ansvaret for at underholde resten i 45 minutter. Vi anser det for en form for frikvarter, der sikrer fornyet energi og sjove indslag fra de nærmeste kolleger. 

Network til optimering af kundens infrastruktur  

I Network er vi ansvarlige for en bred palet af områder, og håndterer både opgaver remote og onsite. Som enhed er vi opdelt i Network Implementation, Network Operations og Network Consulting. 

  • I Network Implementation er du som netværkstekniker med til at designe og implementere store projekter. Det vil typisk være transition af nye kunder, som skal have deres infrastruktur helt eller delvis migreret til vores hostingcenter, eller kunder, der skal have lavet en sammenbinding af eksisterende infrastruktur til et cloud setup. 
  • Network Operations fornemste opgave er at sikre den løbende vedligeholdelse og drift af kundernes systemer – herunder patching, opgradering og udførelse af service requests på eksisterende infrastruktur. Du kommer i kontakt med både firewall, routing, switching og WiFi teknologier på daglig basis fra flere forskellige leverandører. 
  • I Network Consulting tager vi os af de opgaver, hvor kunden ønsker at få lavet ændringer i form af ny funktionalitet eller udvidelse af eksisterende infrastruktur. Opgaverne spænder fra udskiftning/opgradering af udstyr, fejlsøgning, gennemgang af kundens infrastrukturkomponenter samt rådgivning og sparring omkring nye teknologier.

Vi brænder for netværk 

I Network er vi specialister i hvert vores område – men fælles er, at vi er grundige, ambitiøse og teknisk dygtige. Eftersom vi både håndterer opgaver remote og onsite hos kunden, er det ligeledes vigtigt at have gode kommunikative kompetencer, idet vi skal finde den bedste løsning for kunden. Vi er en netværksafdeling på flere end 30 medarbejdere, der alle brænder for at arbejde med netværk!

Netværk er essentielt for både vores egen og kundernes forretning, hvorfor vi har en stor berøringsflade i hele IT Relation. På tværs af Network Implementation, Operations og Consulting arbejder vi tæt sammen gennem hele kundens IT-cyklus. Det er muligt at arbejde fra samtlige lokationer i Danmark og Tjekkiet.   

Vil du med på vores udviklingsrejse?

Det, der kendetegner vores team, er, at vi løfter i flok og har fokus på faglig sparring. Vi er på en udviklings- og vækstrejse blandt andet med fokus på at få etableret et mere automatiseret, struktureret og standardiseret netværk. Vi er alle med til at påvirke de strategiske beslutninger og forandringer, der skal danne grundlag for afdelingen i fremtiden. 


Vil du gerne være en del af IT Relation?

Tilmeld dig vores jobagent så modtager du en e-mail, så snart vi har en åben stilling, der matcher dine præferencer.

Tilmeld dig her

keyboard_arrow_up