Market
Er du serviceminded og tillidsskabende i din kontakt med kunder og kolleger? Er du nysgerrig på at finde den bedste løsning til at dække kundens behov gennem vores mange services? I Market bliver du en vigtig del af hele kundens IT-cyklus!
I Market arbejder flere end 70 dedikerede og erfarne medarbejdere i afdelingerne Solutions, Managed Services Sales, Product Sales, Bid Management og Service Delivery Management. Medarbejderne brænder for at hjælpe, servicere og rådgive vores kunder. De er specialiserede i hver deres område, men fælles for alle er, at kunden altid er i centrum.
Gennem den gode og nysgerrige dialog styrker de både de gamle og nye relationer, hvor de er med til at forbedre kundens forretning ved hjælp af IT.
Læs mere om, hvad afdelingerne selv fortæller om deres arbejdsopgaver, kompetencer, kultur og udviklingsmuligheder herunder.
Du kan læse om de andre afdelinger i IT Relation her: Clients - Delivery - Global Production - Service Management
Solutions add
Solutions – mere end bare løsninger
Solutions består af tre teams, der arbejder tæt sammen om at fremfinde, sammensætte og rådgive kunder om løsninger. Disse teams er Cloud Solution Architects (CSA), Solution Specialists (SS) og Service Product Management (SPM).
- I CSA bistår vi de respektive salgsteams med at sætte de rigtige løsninger sammen til kunderne. Vi spiller en aktiv rolle direkte ud mod kunderne og besidder en bred viden om alt fra Hosting, Cloud, sikkerhed, brugersupport, netværk m.m.
- I SS er vi specialister i domænerne inden for sikkerhed/GRC, licenser, netværk, ”trusted advisor” og Office 365 produktivitet. Vi arbejder både med udvikling af koncepter og services. Derudover indgår vi i kundedialoger, hvor specialistviden er påkrævet.
- I SPM arbejder vi med serviceudvikling og har ansvaret for, at servicekataloget altid er opdateret og relevant. Vi udfører projektledelse i forhold til den aftalte proces og følger op hos ”Service Owners” på tværs af hele organisationen.
Vi har specialistviden og evnen til videreformidling
I Solutions har vi en bred teknisk- og IT-strategisk viden. Det er vigtigt at kunne formidle teknisk viden dygtigt og kommercielt til vores kunder. Som medarbejder i Solutions skal du derfor både kunne arbejde struktureret og udvise troværdighed og god energi i kundekontakten. Vi er opmærksomme på at dygtiggøre os inden for vores kompetenceområde. Og samtidig ved vi, hvor vi skal gå hen i organisationen for at få hjælp til det, som ligger uden for vores område.
Vi samarbejder med alle afdelinger i IT Relation – uden undtagelse! Vi er i dag 20 medarbejdere, der er fordelt på alle lokationerne i Danmark. Snart vil det også være muligt at arbejde fra kontoret i Prag og Filippinerne.
Samarbejde, holdånd og frihed
Vi har en ekstremt god og stærk kultur i Solutions – og vi værner om den. Som ny vil du blive inkluderet i et team med en stor grad af samarbejde, holdånd og frihed under ansvar. Vi har en uformel og flad organisationsstruktur, hvor vi alle respekterer hinanden. Hos os vil du få et spændende salgsdrevet job med masser af kundekontakt, og du vil få stor indflydelse på din egen hverdag.
Managed Services Sales add
Managed Services Sales – med fokus på relationen
Managed Services Sales består af tre teams: SMB Sales, Enterprise Sales og New Business:
- I SMB Sales har vi det overordnede og kommercielle ansvar for vores små og mellemstore kunder. I samarbejde med kunden sikrer vi kontinuerlig understøttelse og udvikling af kundens forretning.
- I Enterprise Sales sikrer vi, at vores store kunder er tilfredse med at være kunder hos os. Det gør vi blandt andet gennem proaktiv rådgivning, agil håndtering af nye opgaver og naturligvis ved at sikre, at de på tilfredsstillende vis får leveret de ydelser, de har købt.
- I New Business er vores fornemste opgave at skabe ny forretning til IT Relation. Vi har ansvaret for at skabe opmærksomhed i markedet omkring de ydelser, som både IT Relation og itm8 tilbyder. Vi gør kunden interesseret i vores ydelser i forhold til de udfordringer, som kunden står overfor.
Kunderelationer bygget på forståelse og tillid
Det er mennesker i et samarbejde, der laver forretning sammen. Derfor er det essentielt, at du er tålmodig og evner at sætte dig i kundens sted for at forstå den forretning, du gerne vil hjælpe. En dybdegående forståelse og en tillidsfuld relation gør det muligt at få overblikket over kundens mulige udfordringer og finde en løsning hertil, som styrker kundens forretning. Derudover er det vigtigt for os at arbejde fokuseret og målbevidst i at opnå de fastlagte salgsmål samt at være vedholden og nysgerrig i hele salgsprocessen.
Vi har et tæt samarbejde med alle afdelinger i IT Relation, da løsninger og spørgsmål fra kunder er meget forskelligartet. Derudover er der et tæt samarbejde med vores kolleger i itm8, da de løsninger, som skal tilbydes kunder, kan række udover IT Relations produktkatalog. I afdelingen er vi ca. 16 medarbejdere, der arbejder fra vores lokation i Aarhus, Herning og København
Sammen er vi stærkest
Hos os vil du opleve, at der er fart over feltet. Tingene ændrer sig hurtigt, da vi har at gøre med et område i stor konkurrence, hvorfor vi hele tiden skal være omstillingsparate for at sikre konkurrencekraften. Ingen kan vide alt, og derfor har vi en meget åben og ligefrem kultur, hvor vi står skulder ved skulder og hjælper hinanden. Samtidig har vi også en meget stærk vinderkultur, som har medført, at vi har opnået nogle flotte resultater – sammen!
Vi hylder forskelligheder
Vi er et inspirerende og meget kompetent team, hvor der er mulighed for udvikling og derved at få en ballast til mange fremtidige stillinger. Medarbejderne i afdelingen er meget forskellige og kommer med forskellige baggrunde, hvorfor vi gør en dyd ud af at anerkende og bruge hinandens kompetencer. Lige såvel som det er en styrke for teamet som helhed, oplever vi det også som en styrke i relationen til vores kunder. Vi har altid den rette person til kunden.
Product Sales add
Product Sales tager kunden med på rejsen
I Product Sales hjælper, servicerer og rådgiver vi vores kunder om alt inden for IT-udstyr – stort som småt. Vi tager vores nuværende og kommende kunder med på en rejse, hvor vi hele tiden sørger for, at de har grundlaget for at vælge det rette udstyr til den rette pris på rette tidspunkt. Vi lever af og med vores kunder.
IT-nørder med snakketøjet i orden
Som Key Account Manager og Inside Sales konsulent skal du være glad for at tale med kunder, leverandører og ikke mindst dine kolleger. Dialog fremmer altid forståelsen og skaber dermed det bedst mulige grundlag for at have både glade kunder og medarbejdere. Vi bestræber os altid på at være på forkant med enhver given situation, således vi ikke efterlader vores kunder i en ærgerlig situation. Du må gerne være en smule IT-nørdet, da vi skal være i stand til at rådgive vores kunder om alle vores produkter.
Vi ser muligheder – sammen
Vi har øjnene stift rettet på muligheder – ikke kun for vores egen afdeling, men også for alle øvrige afdelinger og itm8-selskaber. Vi er af den klare overbevisning, at sammen er vi stærkere. I dag befinder Product Sales’ 13 medarbejdere sig på vores lokationer i Herning, Aarhus og København.
Fart på med plads til grin
Hos os er der altid plads til et grin, et smil og den gode snak. Vi er vant til, at det til tider kan gå hurtigt, men aldrig hurtigere end vi kan lide det. Der sker meget, og variationen i hverdagen giver ekstra vitaminer til hjernen. Den gør, at vi altid bestræber os på at være den bedste udgaver af os selv.
Nye medarbejdere vil blive introduceret til et spændende og målrettet onboarding-forløb samt blive tildelt en buddy. Således kan du som ny kollega føle dig velkommen og allerede fra dag ét være med til at gøre en forskel. Vi gør dig, med andre ord, klar til at stå på egne ben.
Bid Management add
Bid Management – store kunder, stort ansvar
Vores Bid Management Team koordinerer alle større kontraktindgåelser og offentlige udbud med vores Enterprise kunder.
Enterprise kunderne viser en stor tillid ved at lægge deres IT-drift i vores hænder, da det ofte vil være forretningskritisk, hvis deres IT ikke virker. Derfor kræver det en stor grad af ansvarlighed og en bred teknisk viden at være ansat i Bid Management. Derudover skal vi være gode ambassadører mellem kunden og IT Relation.
Vi arbejder tæt sammen med næsten alle afdelinger, da alle leverancer, nye tilbud, kommercielle og juridiske spørgsmål går igennem os. I afdelingen er vi 4 medarbejdere, der hovedsageligt arbejder fra vores lokation i Aarhus og København, men der er mulighed for at arbejde fra alle vores lokationer.
En dagligdag med humor og sparring
Som ny i Bid Management vil du hurtigt mærke, at vi har en åben og humoristisk samarbejdstone, og er gode til at hjælpe og sparre med hinanden til vores kunders bedste. Derudover har vi i afdelingen en (lidt for) sød tand. Med lidt godt til ganen er vores depoter altid fyldt op til en spændende snak med vores kunder og kolleger.
Service Delivery Management add
Service Delivery Management skaber relationen mellem kunde og kollega
Vi er kundens kontaktperson i IT Relation, og dem, der sammen med resten af organisationen sørger for, at kunden får leveret det, de har købt i deres aftale. Vi fungerer på daglig basis som kundens taktiske sparringspartner, og tager dialogen med kunden om hele tiden at holde IT-infrastrukturen opdateret og tidssvarende.
En ekstra mil for kunder og kolleger
Som Service Delivery Manager skal du have stærke kommunikative kompetencer, teknisk forståelse og evnerne til at træffe selvstændige beslutninger, da du står på mål overfor kunden og har ansvaret for stabil drift og høj kvalitet i leverancerne. For os er det vigtigt, at det skinner igennem, at vi går en ekstra mil for at servicere vores kunder og kolleger.
Samarbejde på tværs af afdelinger
Vi arbejder tæt sammen med de fleste afdelinger – særligt de andre afdelinger i Market, da vi skal kunne tilbyde kunderne de nyeste services. Vi har også et tæt samarbejde med de tekniske afdelinger, da de spiller en væsentlig rolle i leveringen af de aftalte services til vores kunder. Vores medarbejdere arbejder fra vores lokationer i Aarhus, Herning, København og Tjekkiet.
Forskellighed, erfaring og udvikling
Vi er et godt mix af forskellige profiler, der komplementerer hinanden i forskellige situationer og til forskellige opgaver. Vi er gode til at trække på hinandens erfaringer – hvad enten det er private eller professionelle erfaringer.
Du kommer helt tæt på kunderne, hvor du som repræsentant for vores services har mulighed for at udvikle deres IT-infrastruktur. Hos os vil du hurtigt mærke, at der er fart over feltet, og fyldt med spændende og udfordrende arbejdsopgaver.
Vil du gerne være en del af IT Relation?
Tilmeld dig vores jobagent så modtager du en e-mail, så snart vi har en åben stilling, der matcher dine præferencer.