Sales

Er du serviceminded og tillidsskabende i din kontakt med kunder og kolleger? Er du nysgerrig på at finde den bedste løsning til at dække kundens behov gennem vores mange services? I Sales bliver du en vigtig del af salgsprocessen!

I Sales arbejder flere end 55 dedikerede og erfarne medarbejdere i afdelingerne Solutions, Sales SMB, Sales Enterprise, Product Sales og New Business. Medarbejderne brænder for at hjælpe, servicere og rådgive vores kunder. De er specialiserede i hver deres område, men fælles for alle er, at kunden altid er i centrum. 

Gennem den gode og nysgerrige dialog styrker de både de gamle og nye relationer, hvor de er med til at forbedre kundens forretning ved hjælp af IT.

Læs mere om, hvad afdelingerne selv fortæller om deres arbejdsopgaver, kompetencer, kultur og udviklingsmuligheder herunder. 

Du kan også læse om de andre afdelinger i IT Relation her: Clients - Service Management - ITR Functions - Production

Solutions – mere end bare løsninger 

Solutions består af tre teams, der arbejder tæt sammen om at fremfinde, sammensætte og rådgive kunder om løsninger. Disse teams er Cloud Solution Architects (CSA), Solution Specialists (SS) og Service Product Management (SPM). 

  • I CSA bistår vi de respektive salgsteams med at sætte de rigtige løsninger sammen til kunderne. Vi spiller en aktiv rolle direkte ud mod kunderne og besidder en bred viden om alt fra Hosting, Cloud, sikkerhed, brugersupport, netværk m.m. 
  • I SS er vi specialister i domænerne inden for sikkerhed/GRC, licenser, netværk, ”trusted advisor” og Office 365 produktivitet. Vi arbejder både med udvikling af koncepter og services. Derudover indgår vi i kundedialoger, hvor specialistviden er påkrævet. 
  • I SPM arbejder vi med serviceudvikling og har ansvaret for, at servicekataloget altid er opdateret og relevant. Vi udfører projektledelse i forhold til den aftalte proces og følger op hos ”Service Owners” på tværs af hele organisationen. 

Vi har specialistviden og evnen til videreformidling

I Solutions har vi en bred teknisk- og IT-strategisk viden. Det er vigtigt at kunne formidle teknisk viden dygtigt og kommercielt til vores kunder. Som medarbejder i Solutions skal du derfor både kunne arbejde struktureret og udvise troværdighed og god energi i kundekontakten. Vi er opmærksomme på at dygtiggøre os inden for vores kompetenceområde. Og samtidig ved vi, hvor vi skal gå hen i organisationen for at få hjælp til det, som ligger uden for vores område. 

Vi samarbejder med alle afdelinger i IT Relation – uden undtagelse! Vi er i dag 20 medarbejdere, der er fordelt på alle lokationerne i Danmark. Snart vil det også være muligt at arbejde fra kontoret i Prag og Filippinerne.

Samarbejde, holdånd og frihed

Vi har en ekstremt god og stærk kultur i Solutions – og vi værner om den. Som ny vil du blive inkluderet i et team med en stor grad af samarbejde, holdånd og frihed under ansvar. Vi har en uformel og flad organisationsstruktur, hvor vi alle respekterer hinanden. Hos os vil du få et spændende slagsdrevet job med masser af kundekontakt, og du vil få stor indflydelse på din egen hverdag. 

Sales Small & Midsize Business med fokus på relationen

I Sales SMB har vi det overordnede og kommercielle ansvar for vores små og mellemstore kunder. 
I samarbejde med kunden er det vores opgave at sikre, at vi hele tiden understøtter og udvikler kundens forretning med IT. Dertil har vi det generelle ansvar for kundetilfredsheden samt at sikre gode og tillidsfulde relationer til kunden.

Mennesker samarbejder med mennesker

Det er mennesker i et samarbejde, der laver forretning sammen. I Sales SMB skal en god Client Manager være tillidsvækkende, relationsskabende og have evnen til at have mange bolde i luften. Det er vigtigt at være fokuseret og målbevidst i at opnå de fastlagte salgsmål.
Som Client Manager har du en stor intern berøringsflade. Du arbejder sammen med stort set alle afdelinger i IT Relation. Vi er en mindre afdeling på 10 medarbejdere, der arbejder fra København, Aarhus og Herning. 

Sammen er vi stærkest

Hos os vil du opleve, at der er fart over feltet. Ingen kan vide alt, og derfor har vi en meget åben og ligefrem kultur, hvor vi står skulder ved skulder og hjælper hinanden. Samtidig har vi også en meget stærk vinderkultur, som har medført, at vi har opnået nogle flotte resultater – sammen! 

Vi hylder forskelligheder

Vi er et inspirerende og meget kompetent team, hvor der er mulighed for udvikling og derved at få en ballast til mange fremtidige stillinger. Medarbejderne i afdelingen er meget forskellige og kommer med forskellige baggrunde, vi gør en dyd ud af at anerkende og bruge hinandens kompetencer. Lige såvel som det er en styrke for teamet som helhed, oplever vi det også som en styrke i relationen til vores kunder. Vi har altid den rette person til kunden. 

Sales Enterprise – store kunder, stort ansvar

Sales Enterprise har to overordnede opgaver. Først og fremmest har vi ansvaret for alle IT Relations store Enterprise kunder. Vi sikrer, at vores store kunder er tilfredse med at være kunder hos os. Det gør vi blandt andet gennem proaktiv rådgivning, agil håndtering af nye opgaver og naturligvis ved at sikre, at de på tilfredsstillende vis får leveret de ydelser, de har købt. 

Dernæst er der vores Bid Management Team, der tager over på opgaven. Dette team koordinerer alle større kontraktindgåelser, offentlige udbud – og i det hele tage styrer vores Bid Management. 

Ansvarlighed og teknisk viden

Enterprise kunderne viser en stor tillid ved at lægge deres IT-drift i vores hænder, da det ofte vil være forretningskritisk, hvis deres IT ikke virker. Derfor kræver det en stor grad af ansvarlighed og en bred teknisk viden at være ansat i Enterprise Sales. Derudover skal vi være gode ambassadører mellem kunden og IT Relation, så vi får videreformidlet kundens behov og ønsker til leverancen ved at forstå kundens forretning.

Vi arbejder tæt sammen med næsten alle afdelinger, da alle leverancer, nye tilbud, kommercielle og juridiske spørgsmål går igennem os. I afdelingen er vi ca. 10 medarbejdere, der hovedsageligt arbejder fra vores lokation i Aarhus og København, men der er mulighed for at arbejde fra alle vores lokationer.

En dagligdag med humor og sparring

Som ny i Enterprise Sales vil du hurtigt mærke, at vi har en åben og humoristisk samarbejdstone, og er gode til at hjælpe og sparre med hinanden til vores kunders bedste. Derudover har vi i afdelingen en (lidt for) sød tand. Med lidt godt til ganen er vores depoter altid fyldt op til en spændende snak med vores kunder og kolleger.

Product Sales tager kunden med på rejsen

I Product Sales hjælper, servicerer og rådgiver vi vores kunder om alt inden for IT-udstyr – stort som småt. Vi tager vores nuværende og kommende kunder med på en rejse, hvor vi hele tiden sørger for, at de har grundlaget for at vælge det rette udstyr til den rette pris på rette tidspunkt. Vi lever af og med vores kunder.

IT-nørder med snakketøjet i orden 

Som Key Account Manager og Inside Sales konsulent skal du være glad for at tale med kunder, leverandører og ikke mindst dine kolleger. Dialog fremmer altid forståelsen og skaber dermed det bedst mulige grundlag for at have både glade kunder og medarbejdere. Vi bestræber os altid på at være på forkant med enhver given situation, således vi ikke efterlader vores kunder i en ærgerlig situation. Du må gerne være en smule IT-nørdet, da vi skal være i stand til at rådgive vores kunder om alle vores produkter. 

Vi ser muligheder – sammen

Vi har øjnene stift rettet på muligheder – ikke kun for vores egen afdeling, men også for alle øvrige afdelinger og itm8-selskaber. Vi er af den klare overbevisning, at sammen er vi stærkere. I dag befinder Product Sales’ 13 medarbejdere sig på vores lokationer i Herning, Aarhus og København. 

Fart på med plads til grin

Hos os er der altid plads til et grin, et smil og den gode snak. Vi er vant til, at det til tider kan gå hurtigt, men aldrig hurtigere end vi kan lide det. Der sker meget, og variationen i hverdagen giver ekstra vitaminer til hjernen. Den gør, at vi altid bestræber os på at være den bedste udgaver af os selv. 

Nye medarbejdere vil blive introduceret til et spændende og målrettet onboarding-forløb samt blive tildelt en buddy. Således kan du som ny kollega føle dig velkommen og allerede fra dag ét være med til at gøre en forskel. Vi gør dig, med andre ord, klar til at stå på egne ben. 

New Business med nye kunder i sigte

I New Business er vores fornemste opgave at skabe ny forretning til IT Relation. Derfor har vi ansvaret for at skabe opmærksomhed i markedet omkring de ydelser, som både IT Relation og itm8 tilbyder. Vi gør kunden interesseret i IT Relations ydelser i forhold til de udfordringer, som kunden står overfor. 

Kunderelationer bygget på forståelse og tillid

Som en del af New Business-teamet er det essentielt, at du er tålmodig og evner at sætte dig i kundens sted for at forstå den forretning, du gerne vil hjælpe. Du skal have overblikket over kundens mulige udfordringer og finde en løsning hertil. Den vigtigste kompetence i New Business er at kunne skabe en troværdig relation mellem IT Relation og den nye potentielle kunde. Derudover er det væsentligt, at vi har historikken med, da nogle salgsprocesser kan tage over 1 år at lukke. Vores kolleger kendetegnes ved at være nysgerrige, tillidsskabende, vedholdne og ikke mindst utrolig dygtige købmænd, der ser det som deres vigtigste opgave at få åbnet døren til nye spændende kunder. 

Tæt samarbejde på tværs med kunden i centrum

New Business har et tæt samarbejde med alle afdelinger i IT Relation, da løsninger og spørgsmål fra kunder er meget forskelligartet. Vores primære samarbejdspartner er Solution Architects, da de er med til at designe den nye løsning til kunden. Derudover er der et tæt samarbejde med vores kolleger i itm8, da de løsninger, som skal tilbydes kunder, kan række udover IT Relations produktkatalog. Det er muligt at arbejde fra alle lokationer, men i dag sidder New Business’ 5 medarbejdere primært i Aarhus og København.

NewBizzers er omstillingsparate teamplayers

Hos os er der ikke to dage, der er ens. Tingene ændrer sig hurtigt, da vi har at gøre med et område i stor konkurrence, hvorfor vi hele tiden skal være omstillingsparate for at sikre konkurrencekraften. Vi har et åbent og lærerigt arbejdsmiljø, hvor alle NewBizzer deler idéer og viden med hinanden. Sådan performer vi bedst som team. 


Vil du gerne være en del af IT Relation?

Tilmeld dig vores jobagent så modtager du en e-mail, så snart vi har en åben stilling, der matcher dine præferencer.

Tilmeld dig her

keyboard_arrow_up