Service Management

Ønsker du en omskiftelig hverdag, hvor du får det daglige ansvar for at sikre et højt serviceniveau til dine kolleger og kunder? Er du interesseret i at skabe øget indtjening, vækst og rentabilitet? I Service Management løser vi kritiske udfordringer! 

Service Management omfatter afdelingerne Asset & Configuration, Situation Management, Problem Management og Change Management, som arbejder tæt sammen for at forebygge og løse forretningskritiske incidents.

Læs mere om, hvad de selv fortæller om deres arbejdsopgaver, kompetencer, kultur og udviklingsmuligheder herunder. 

Du kan læse om de andre afdelinger i IT Relation her: Market Clients Delivery Global Production

 

Vores teams

  • Situation Management styrer slagets gang på forretningskritiske incidents, hvor kundernes IT-services er utilgængelige. Teamet sørger for, at de rette ressourcer bliver koblet på et nedbrud, så dette bliver fikset hurtigst muligt. De sikrer også løbende underretning om status på nedbruddet til både kunderne og internt i IT Relation. 
  • Problem Management er vores detektiver, som undersøger årsagerne til, hvorfor incidents opstår, og sørger for at forebygge dem, så det samme incident ikke opstår igen. De kan sætte gang i en undersøgelse både ved enkelte kritiske incidents, men også ved mange ensartede mindre kritiske incidents. 
  • Change Management er vores gatekeepers. De sikrer, at de ændringer, der udføres i infrastrukturen, bliver planlagt, så der ikke sker fejl under implementeringen. De har et tæt samarbejde med teknikerne og kunden, når de planlægger, bygger og eksekverer ændringer. God planlægning er noget, der kan være med til at skabe større tilgængelighed i systemer og services. 
  • Asset & Configuration sørger for, at vores CMDB er opdateret, og at datakvaliteten er i top. Det er utrolig vigtigt, at vi har styr på vores base af tusindvis af assets og CI’s samt relationerne mellem dem. Det giver kontrol og overblik i mange situationer. Der er et tæt samarbejde med Service Processes, da teamet er dybt afhængigt af at kunne holde overblik over assets/CI’s og deres relationer. 

Fælles vision og alsidige kompetencer 

I Service Management har vi to klare prioriteter: Vores kunder og vores kolleger. Foruden vores kundefokus, har vi fokus på at hjælpe internt i IT Relation, så alle afdelinger formår at arbejde sammen på tværs for at løse problemerne for kunderne. Begge prioriteter kræver, at vi evner at forstå både kundens og kollegaens ståsted samt skabe en god og respektfuld relation.

Vi har lederevner, visioner og drive – og vi ved, at nøglen til at nå et fælles mål er et tæt samarbejde med en alsidig gruppe kolleger. At have en vision og at sammensætte et godt team er blandt de faktorer, der er med til at forudsige succes.

Tæt på alle afdelinger

Vores arbejde bringer os tæt på alle afdelinger, da de fleste projekter omfatter vores leverings-, salgs-, finans- og andre supportafdelinger. Det er altid opgaven samt holdets sammensætning, der afgør interaktionerne. Vores medarbejdere sidder i øjeblikket i Aarhus, Herning, København og Prag. Gennem vores agile tilgang, er der ingen begrænsninger for arbejdslokation. 

En kombination af erfarne ”krigere” med nye idéer

Vi er et lille team, der arbejder på en bred vifte af initiativer. Vores forskellige kompetencer og erfaringer gør os til en kombination af erfarne "krigere" med nye idéer, modeller og metoder. Denne kombination giver os en pragmatisk tilgang, hvor tempo, beslutningstagning, kvalitet og fremskridt er afgørende. Vi siger tingene, som de er. Vi støtter hinanden og bestræber os på hele tiden at udvikle og udfordre os selv.


Vil du gerne være en del af IT Relation?

Tilmeld dig vores jobagent så modtager du en e-mail, så snart vi har en åben stilling, der matcher dine præferencer.

Tilmeld dig her

keyboard_arrow_up