Service Management

Ønsker du en omskiftelig hverdag, hvor du får det daglige ansvar for at sikre et højt serviceniveau til dine kolleger og kunder? Motiveres du af at sikre stabil drift samt bidrage til udvikling og understøttelse af kundens forretning? I Service Management kommer du helt tæt på kunden!

Service Management fungerer som bindeleddet mellem kunden og IT Relation. Vores 30 dygtige medarbejdere styrker kunders forretning ved at sikre stabil drift, høj kvalitet i leverancerne og løbende dialog. Vi tænker altid kunden først.

Læs mere om, hvad afdelingen selv fortæller om deres arbejdsopgaver, kompetencer, kultur og udviklingsmuligheder herunder. 

Du kan også læse om de andre afdelinger i IT Relation her: Sales - ClientsITR Functions - Production

 

Vores teams

Service Management er opdelt i Service Delivery, Service Processes, Asset & Configuration og CIO as a Service. 

Service Delivery er vores dygtige team af Service Delivery Managers. De er kundens kontaktperson i IT Relation, og dem, der sammen med resten af organisationen sørger for, at kunden får leveret det, de har købt i deres aftale. Det er også dem, der på daglig basis er kundens taktiske sparringspartner, og som tager dialogen med kunden om hele tiden at holde IT-infrastrukturen opdateret og tidssvarende.

Service Processes består af flere funktioner: Situation Management, Problem Management og Change Management. 

  • Situation Management styrer slagets gang på forretningskritiske incidents, hvor kundernes IT-services er utilgængelige. Teamet sørger for, at de rette ressourcer bliver koblet på et nedbrud, så dette bliver fikset hurtigst muligt. De sikrer også løbende underretning om status på nedbruddet til både kunderne og internt i IT Relation. 
  • Problem Management er vores detektiver, som undersøger årsagerne til, hvorfor incidents opstår, og sørger for at forebygge dem, så den samme incident ikke opstår igen. De kan sætte gang i en undersøgelse både ved enkelte kritiske incidents, men også ved mange ensartede mindre kritiske incidents. 
  • Change Management er vores gatekeepers. De sikrer, at de ændringer, der udføres i infrastrukturen, bliver planlagt, så der ikke sker fejl under implementeringen. De har et tæt samarbejde med teknikerne og kunden, når de planlægger, bygger og eksekverer changes. God planlægning er noget, der kan være med til at skabe større tilgængelighed i systemer og services. 

Asset & Configuration sørger for, at vores CMDB er opdateret, og at datakvaliteten er i top. Det er utrolig vigtigt, at vi har styr på vores base af tusindvis af assets og CI’s samt relationerne mellem dem. Det giver kontrol og overblik i mange situationer. Der er et tæt samarbejde med Service Processes, da teamet er dybt afhængig af at kunne holde overblik over assets/CI’s og deres relationer. 

CIO as a Service agerer som interim IT-chef ude hos kunderne. De er helt tæt på kunden og deres organisation. Som oftest er de helt tæt på direktionen, og fungerer som rådgivere og partnere i direktionens planlægning af firmaets IT-behov.

Vi skaber relationen mellem kunde og kollega

I Service Management har vi to klare prioriteter: Vores kunder og vores kolleger. Foruden vores kundefokus, har vi fokus på at hjælpe internt i IT Relation, så alle afdelinger formår at arbejde sammen på tværs for at løse problemerne for kunderne. Begge prioriteter kræver, at vi evner at forstå både kundens og kollegaens ståsted samt skabe en god og respektfuld relation. 

Som medarbejder i Service Management skal du have stærke kommunikative kompetencer, teknisk forståelse og evnerne til at træffe selvstændige beslutninger, når der er behov for det. For os er det vigtigt, at det skinner igennem, at vi går en ekstra mil for at servicere vores kunder og kolleger. 

Samarbejde på tværs af afdelinger

Vi arbejder tæt sammen med de fleste afdelinger – særligt afdelingerne i Sales, da vi skal kunne tilbyde kunderne de nyeste services. Vi har også et tæt samarbejde med de tekniske afdelinger, da de spiller en væsentlig rolle i leveringen af de aftalte services til vores kunder. Vores medarbejdere arbejder fra alle vores lokationer i Danmark og Tjekkiet.

Forskellighed, erfaring og udvikling

Vi er et godt mix af forskellige profiler, der komplementerer hinanden i forskellige situationer og til forskellige opgaver. Vi er gode til at trække på hinandens erfaringer – hvad enten det er private eller professionelle erfaringer. 

I Service Management har du mulighed for at udvikle dine kompetencer inden for processer og kunder. Du kommer helt tæt på kunder og dine tekniske kolleger, hvor du har mulighed for at udvikle deres IT-infrastruktur samt vores egne processer og procedurer, som i sidste ende giver kunderne en bedre service. 


Vil du gerne være en del af IT Relation?

Tilmeld dig vores jobagent så modtager du en e-mail, så snart vi har en åben stilling, der matcher dine præferencer.

Tilmeld dig her

keyboard_arrow_up