Farvel til IT-bekymringer, goddag til kernekompetencer

Det blev en større og større udfordring for virksomhedens forholdsvis lille IT-afdeling at supportere alle medarbejdere 24/7 alle ugens dage. Endvidere havde BPI et gammelt serversystem, som ikke længere levede op til nutidens standarder.

Valget stod derfor mellem at investere i nyt udstyr in house eller at outsource. Efter en længere overvejelsesproces valgte BPI at indgå et samarbejde med IT Relation om en hostet løsning.

BPI fandt hurtigt ud af at en hostet løsning var det rigtige valg for virksomheden: ”IT er jo noget hvor udviklingen går enormt hurtigt, og et serversystem vil formentlig være topmoderne i de første tre dage, men herefter er det forældet. Ved at outsource vores IT til IT Relation har vi altid adgang til den nyeste teknologi, og vores oppetid er optimal,” fortæller administrerende direktør Jesper Brix.

Han fremhæver ligeledes, at en af de store fordele ved samarbejdet er, at BPI nu har fået løst deres udfordringer med at supportere medarbejderne 24/7. ”Vi er jo en fleksibel arbejdsplads og har internationale kunder, dvs. vores medarbejdere er på farten og kan have et lige så stort problem kl. 21, som kl. 14. Med IT Relation som IT-partner har vi fået en 24/7 hotline, som vi kan bruge uanset tidspunkt og hvor vi befinder os – det har en stor værdi i hverdagen.”

Vi havde en god mavefornemmelse af at IT Relations serviceniveau var på et højere niveau end andre i branchen – og det har efterfølgende vist sig at holde stik.

Michael Bo Andersen, IT-projektleder hos Bramming Plast-Industri A/S

Ifølge Jesper Brix faldt valget på IT Relation, fordi de simpelthen passede bedst til BPI på en række parametre. ”Vi følte at der var en god kemi. IT Relation forstod vores virksomhed og kunne sætte sig ind i de problemstillinger vi havde, og derfor faldt valget på dem, hvilket vi ikke har fortrudt. Vi har ikke haft uhensigtsmæssige driftstop og vores systemer er blevet både hurtigere og mere effektive.”

BPI’s økonomidirektør Per Aas Jensen påpeger ydermere, at man valgte en outsourcing-løsning af økonomiske årsager, da man ønskede at bruge mere tid på sine kernekompetencer og at procesoptimere forretningen, frem for på at få IT-driften til at fungere.

IT-projektleder Michael Bo Andersen fremhæver IT Relations serviceniveau som en afgørende faktor: ”Vi havde en god mavefornemmelse af at IT Relations serviceniveau var på et højere niveau end andre i branchen – og det har efterfølgende vist sig at holde stik.” IT-projektlederen glæder sig særligt over, at IT-afdelingen nu altid har en kompetent medspiller og sparringspartner når nye projekter skal sættes i gang.

Michael Bo Andersen fortæller, hvordan de før opstarten havde en vis usikkerhed om IT Relation kunne løfte opgaven, og om implementeringen ville være så let som påstået. Disse bekymringer blev dog ifølge Michael Bo Andersen gjort til skamme: ”Implementeringen var nøje planlagt. Det tog faktisk kun ét døgn fra vi slukkede vores gamle udstyr til vi var i luften med det nye.”

Nu har vi været i drift i ca. et år, og alt i alt har det været et positivt forløb. Vi vil varmt anbefale andre at bruge IT Relation som samarbejdspartner”, afslutter administrerende direktør Jesper Brix.

Siden 1971 har Bramming Plast-Industri A/S været førende pioner inden for avancerede og teknologibaserede løsninger i skum til private og offentlige virksomheder, herunder bl.a. transport, sundhed og medicinal, bygge og anlæg samt design og teknologi. Bramming Plast-Industri A/S har lokationer i 3 lande og tæller mere end 400 specialister, der servicerer kunder i over 20 lande.

Brug for at vide mere?

Ja, det er uforpligtende. Vi deler gerne vores viden og erfaringer med dig. Uden beregning

Thomas Møller Jensen

Team Manager, Sales

+45 3037 5580

E-mail

Thomas Møller Jensen

keyboard_arrow_up
Loading...