Hør mere om Hverdagens IT Superhelte

Fremtidssikret IT-platform og bedre IT-support

COK, Center for Offentlig Kompetenceudvikling, havde et ældre IT-setup, der efterhånden trængte til udskiftning. Derfor gik de til IT Relation med ønsket om en ny løsning, med større frihed og bedre udnyttelse af de tekniske muligheder. 

Løsningen blev at rykke COK fra hosted servere til en public cloud i Azure og lade IT Relation stå for dagligdagens IT-support og drift. Skiftet til Azure var ikke kun en teknisk men også en strategisk beslutning. Hele infrastrukturen skulle rykkes fra hosted servere til Microsofts public cloud. Til gengæld fik Lars og COK en langt mere agil løsning, hvor alle Microsofts services og produkter er fuldt integreret som standard.

Vi har jo reelt set rykket vores servere op med rødderne og smidt dem i skyen. For vores brugere betyder det ikke de store ændringer i dagligdagen. Men kigger man ned i maskinrummet, så har vi fået en lang mere fleksibel og fremtidssikret løsning.

Lars Juul, IT-manager, COK

Bedre rustet til fremtiden  

Ved at rykke over til Azure er COK ikke længere bundet af de traditionelle måder at tænke IT på. I stedet er de, både når det kommer til software og infrastruktur, overgået til ”as a Service”-modellen.

”I vores nye setup er vi meget bedre rustede til at imødekomme ønsker og behov for nye funktioner, end vi var det gamle setup,” siger Lars Juul.

Azure udgør platformen for IT-infrastrukturen og ovenpå den, kan Lars efter behov pille services og produkter ned fra hylderne – og stille dem tilbage igen – efterhånden som behovene opstår. Og han slipper også for at tænke på at opdatere systemerne. Det sker helt automatisk i baggrunden og løbende.

Betaler kun for de dage de bruger her og nu

Får Lars brug for en ny server, kan han købe og tage den i brug med det samme – og han ved præcis, hvad det koster. Skal han bruge en bestemt service eller et produkt i kortere tid, kan han nemt tænde for den mandag og slukke igen fredag, eller hvornår han nu er færdig.

Fordi vi samarbejder med IT Relation, behøver vi ikke besidde alle kompetencer in-house. IT Relation klarer alt, der har med den daglige IT-drift at gøre, og vi kan stort set trække IT direkte ud af stikkontakten. I stedet kan vi fokusere på andre og mere strategiske opgaver.

Lars Juul, IT-manager, COK

Outsourcing af IT-support frigiver mere tid

Samtidig med flytningen til Azure har COK også outsourcet deres IT-support til IT Relation. Det har givet Lars mere tid til andre opgaver, og gjort det nemmere for hans brugere 

”Ved også at lade IT Relation stå for vores support, så er det blevet nemmere for både brugerne og mig. Nu ved mine kollegaer i 100 % af tilfældene, hvem de skal kontakte, og det er IT Relation. På den måde slipper jeg også for at være mellemmand på problemer jeg ikke kan løse alligevel,” fortæller Lars Juul.

Hvorfor IT RELATION

IT-afdelingen hos COK består kun af Lars selv og en elev. Skulle de løse alle opgaver fra support til overflytningen til Azure ville de hurtigt løbe tør for tid og kompetencer ifølge Lars.

Samarbejdet med IT Relation sparer dem for at bruge tid på alt, der hedder almindelig IT-support og -drift. Men de har en sparringspartner i IT Relation, der kan hjælpe dem med at omsætte strategiske ønsker og behov til konkrete køreplaner for, hvordan de skal nå i mål – som det bl.a. er tilfældet med flytningen til Azure.

Løsningen

COK er gået fra hosted servere hos IT Relation til Microsofts Public Cloud og migreret deres infrastruktur til SaaS- og PaaS-løsninger i Azure. Alt er konverteret til software og platform i skyen – og al den daglige IT-support er outsourcet til IT Relation.

Brug for at vide mere?

Ja, det er uforpligtende. Vi deler gerne vores viden og erfaringer med dig. Uden beregning.

René Søgaard

Client Relations Manager

+45 40131624

resoe@itrelation.dk E-mail

 René Søgaard

keyboard_arrow_up