Brancheforening opruster med cloudbaseret CRM

Styrket overblik, brugervenlighed og mobilitet i nyt CRM-system fra IT Relation gør Dansk Mode & Textil i stand til at hjælpe sine 375 medlemsvirksomheder mere effektivt.

”I dag kan vi hurtigt læse op på sager, overskue historik og hjælpe medlemmerne kvalificeret, uanset om vi sidder på kontoret foran en pc eller med en mobil enhed. Vores nye, cloudbaserede CRM-system er langt mere brugervenligt og tilgængeligt end det, vi havde førhen – og gør os samtidig mere mobile,” siger Jakob Simmelkjær, it-chef og digital rådgiver hos Dansk Mode & Textil.

Med over 375 medlemsvirksomheder indenfor fashion og lifestyle repræsenterer Dansk Mode & Textil et af landets helt store erhverv. En stor del af de 22 ansatte rådgiver medlemmerne om alt fra CSR, digitalisering og teknik & miljø, til HR-jura, handelsjura og international handel samt en lang række andre forhold. Det kræver et effektivt værktøj til at holde rede på samtlige kontakter, relationer og sager på én gang.

”CRM er reelt den mest kritiske af vores IT-løsninger”

Dansk Mode & Textil har gennem flere år arbejdet med CRM, men havde behov for en mere fleksibel, brugervenlig og mobil løsning. Samtidig ønskede man lettere integration til foreningens øvrige løsninger. Valget faldt på en cloudbaseret Microsoft Dynamics 365 CRM gennem IT Relation, som brancheforeningen allerede havde tæt samarbejde med.

”Vi har et meget alsidigt og omfattende samspil med vores medlemsvirksomheder og skal hele tiden have overblik over kontakter, sager og relationer for at kunne arbejde effektivt. Derfor er CRM-løsningen reelt den mest kritiske af vores IT-løsninger. Derfor har det også været en prioritet at opgradere til en moderne, cloudbaseret og langt mere brugervenlig løsning med gode integrationsmuligheder til vores øvrige systemer,” siger Jakob Simmelkjær.

Vi skal hele tiden have overblik over kontakter, sager og relationer til vores medlemmer. Derfor er CRM-løsningen reelt den mest kritiske af vores IT-løsninger.

— Jakob Simmelkjær, IT-chef og digital rådgiver, Dansk Mode & Textil

Styrket mobilitet giver overblik og hurtigere ekspedition

”Tidligere blev alt mere besværligt, når vi forlod kontoret. For at komme på systemet, skulle vi logge på fra en pc og starte en godkendelses proces via SMS passcode for at komme på vores remote desktop løsning. Det tog tid. Men i dag ligger alt på en mobil app og du kan finde alle centrale informationer på et øjeblik. Det har stor betydning, fordi vi bruger CRM-løsningen til så mange forskellige ting – også som centralt kartotek over medlemmer og leverandører. Så når CRM-løsningen bliver nemmere at bruge, får vi en nemmere hverdag, kan arbejde mere effektivt og til syvende og sidst yde en bedre service mod vores medlemmer,” tilføjer Jakob Simmelkjær.

Nem integration letter samspillet med andre kernesystemer

Med den nye løsning ligger alle dokumenter og sagsakter i en underliggende løsning til dokumenthåndtering – baseret på SharePoint online – og tilgås via CRM-løsningen eller via harmon.ie-plugin til Outlook. Samme opbygning gør det lettere at integrere til andre systemer samt at give medlemmer, leverandører og samarbejdspartnere mulighed for at lægge dokumenter på CRM-systemet via SharePoint-portalen.

Endelig integrerer Dynamics 365 CRM gnidningsløst med en række andre services og platforme i Microsofts portefølje. Herunder med ERP-platformen Dynamics 365 Business Central, som Dansk Mode & Textil forventer at migrere deres C5 økonomi system til indenfor en overskuelig fremtid.

Det er en stor fordel, at IT Relation både er løsnings- og supportpartner – og at de kender vores forretningsgange og processer rigtig godt.

— Jakob Simmelkjær, IT-chef og digital rådgiver, Dansk Mode & Textil

Hurtig og effektiv support letter hverdagen

Som it-chef og digital rådgiver er Jakob Simmelkjær ikke blot ansvarlig for at optimere de interne samarbejdsmuligheder, men i mindst lige så høj grad for at rådgive medlemsvirksomhederne hos Dansk Mode & Textil om IT og teknologi.

”Jeg er allerede meget ude af huset og vil gerne kunne bruge endnu mere tid på at servicere vores medlemmer fremfor på drift og administration. Her er det en fordel, at vi valgte en cloudbaseret løsning, der stort set passer sig selv. Det siger sig selv, at det er en stor fordel, at IT Relation både er løsnings- og supportpartner – og at de kender vores forretningsgange og processer rigtig godt,” siger han.

”Det giver mig bedre tid til at hjælpe vores medlemmer i sikker forvisning om, at kollegerne er i trygge hænder og har dygtige folk at ringe til med deres spørgsmål.”

Enkel skalering og ingen overraskelser

Jakob Simmelkjær bemærker desuden, at den cloudbaserede løsning gør det muligt at give eksterne samarbejdspartnere adgang til udvalgte dele af CRM-systemet. Ligeledes gør løsningen det nemt at skalere op, hvis der f.eks. ansættes flere medarbejdere.

”Vi skal ikke tage hensyn til kapacitet, hardwarekrav eller forudgående bindingsaftaler, men kan nemt koble flere brugere på løsningen efter behov. Her giver skyen og månedsbaserede licensafregninger nogle overlegne muligheder for selv at styre omkostningsniveau og for at undgå uforudsete omkostninger, drift og besvær. Selvfølgelig skal man lære sig at læse de månedlige forbrugsafregninger, der godt kan være lidt komplekse. Men lærer man sig de basale principper, så er det ikke så kompliceret endda og bør i hvert fald ikke afholde nogle fra at lægge services op i skyen,” siger Jakob Simmelkjær.

Brug for at vide mere?

Ja, det er uforpligtende. Vi deler gerne vores viden og erfaringer med dig. Uden beregning.

Lars Nielsen

Solution Manager

+45 2389 5612

E-mail

Lars Nielsen

keyboard_arrow_up