"Hos IT Relation er vi ikke bare en kunde blandt mange"

”Når man skal vælge en IT-leverandør er den menneskelige kontakt lige så vigtigt som det tekniske”. Sådan siger Sengül Kaya Mortensen, der er IT-chef hos Dansk Skuespillerforbund – en faglig organisation der varetager interesserne for skuespillere, operasangere og dansere i Danmark.

”Det kan være svært for IT-folk at se, at andre ikke kan forstå en løsning eller hvordan en applikation kører. Her kan IT Relations konsulenter meget ofte sætte sig i brugernes sted og se udfordringen fra deres side”.

En IT-virksomhed, der forstår kunderne

Dansk Skuespillerforbund stod i 2014 overfor at skulle vælge en fremtidig IT-leverandør. Forbundet havde indtil da været kunde hos IT-gruppen, som i 2014 var fusioneret med IT Relation. ”Selvom vi egentlig havde haft et godt samarbejde med IT-gruppen, var det et naturligt tidspunkt for os at overveje vores fremtidige IT-setup og IT-leverandør”, fortæller Sengül Kaya Mortensen.

”Vi ville gerne modernisere den måde vi arbejdede på i forhold til IT og valgte derfor at gennemføre en udbudsproces, hvor vi bad leverandørerne om at komme med bud på, hvordan vi fremover kunne bruge IT i forbundet”.

Udbudsrunden blev gennemført blandt en række leverandører. I sidste ende blev det besluttet, at det var IT Relation, der skulle stå for det fremtidige IT-setup hos Skuespillerforbundet. ”Vi valgte IT Relation fordi det stod klart for os, at det var en IT-virksomhed, der forstod vores situation og udgangspunkt,” fortæller Sengül.

Tynde klienter har gjort hverdagen nemmere

Aftalen med IT Relation blev indgået i 2014 og indebar at alle IT-operationer blev flyttet ud af huset. IT Relationovertog hele ansvaret for Skuespilleforbundets servere og support. Skuespillerforbundets IT-setup består i dag af et miljø, hvor man hovedsageligt anvender tynde klienter, hvor al software som Windows og Office ligger i IT Relations hostingcenter og ikke på de enkelte maskiner hos Skuespillerforbundet. Det har gjort det meget lettere at sikre, at applikationer og software er opdateret, og forenklet hverdagen for brugerne.

Selvom der var opstartsvanskeligheder har Skuespillerforbundet i dag en løsning, der har gjort det daglige arbejde en hel del lettere. ”Det var på mange måder en vanskelig opstart” siger Sengül, ”men IT Relation sørgede for at det hele kom til at virke. Der blev investeret mange timer fra IT Relations side i at få det nye setup til at køre”.

Supportfunktion i særklasse

Et af de områder som Sengül fremhæver er IT Relations support, der er gode til at vende tilbage og fortælle, når et problem eller en opgave er løst, så det ikke er noget som brugerne selv skal opdage. ”IT Relations medarbejdere ser os som mennesker – ikke som opgaver og problemer, der skal løses” fortæller hun, og hun fortsætter ”meget ofte oplever man at IT-folk er lidt tilbageholdende i forhold til kommunikation, men IT Relations medarbejdere forstår at interaktionen med brugerne er lige så vigtigt som at få opgaven løst”.

Et samarbejde baseret på tillid

Når det gælder valg af IT-leverandør er det i sidste ende ligeså meget et spørgsmål om, hvem man har tillid til som det tekniske setup.  Hos IT Relation er det især kundechefen, der er med til at skabe denne tillid. Det er kundechefen, der kender kundens løsning, og kan rådgive om, hvordan løsningen løbende kan forbedres – også på et ikke-teknisk sprog.

Hos Skuespillerforbundet oplever Sengül at kundechef og konsulenter er meget proaktive i forhold til løsningen. ”IT Relations konsulenter er gode til at kontakte os – også når der ikke er problemer eller spørgsmål for at sikre, at tingene kører som de skal. Det skaber et godt tillidsfuldt grundlag for samarbejdet” siger Sengül og hun slutter ”hos IT Relation føler vi at vi bliver set og hørt. Vi er ikke bare en kunde blandt mange”.

Brug for at vide mere?

Ja, det er uforpligtende. Vi deler gerne vores viden og erfaringer med dig. Uden beregning.

Henrik Thøgersen

Sales Manager

44 45 32 13

E-mail

Henrik Thøgersen

keyboard_arrow_up