Effektiv hjælp til kundens medlemmer - døgnet rundt

Et NemID der driller, eller et password der ikke passer. Med mere end 100.000 medlemmer i Lærerstandens Brandforsikring (LB) opstår der dagligt udfordringer, når medlemmerne skal bruge websitets selvbetjeningsfunktion.

Opgaven at servicere, hjælpe og vejlede i forhold til login til selvbetjeningen har Lærerstandens Brandforsikring valgt at lægge i hænderne på IT Relations 1. Level Service Desk 24/7. Det betyder, at LB's kunder, det vil sige medlemmer, kan ringe og få assistance, præcist når de har behovet - 24 timer i døgnet, syv dage om ugen: "Det er vores kernekompetence at håndtere den slags opgaver. Vi svarer på alle spørgsmål, guider brugerne i forhold til den hjælp, der er nødvendig. Nogle gange er der problemer med NemID, og så kan vi som regel også hjælpe dem til at få løst det problem. Andre gange bruger de måske den forkerte browser eller mangler at opdatere Java", siger Team Manager Maj-Britt Facius, IT Relation.

Hurtig og effektiv hjælp

Udfordringer, der for slutbrugeren hurtigt kan vokse sig til store frustrationer
- men som i hænderne på en erfaren IT Service Desk medarbejder i langt de fleste tilfælde kan afhjælpes hurtigt med kvalitetsbevidst vejledning.

"Vi oplever ofte LB-kunder, der er positivt overraskede over, hvor hurtigt de kommer igennem telefonsystemet til hjælp. Desuden er forsikring noget, kunderne bruger deres fritid og weekender på at ordne. Derfor bliver de glade over altid at kunne hente hjælp", siger Michael Rosenstand.

Bedst brug af ressourcer

Ud over investering i god kundeservice døgnet rundt, sikrer den outsourcede IT Service Desk også effektiv brug af ressourcerne i LB.

"Aftalen er en kæmpe aflastning for LB's interne IT medarbejdere, specialisterne, så de kun modtager og beskæftiger sig med de overordnede og specielle opgaver, der er relevante for dem. Det sikrer, at ressourcerne her bliver brugt bedst og mest effektivt. Vores ydelse følger efterspørgslen hos LB, og vi har i forvejen en døgnbemandet Service Desk, som i omkostning og effektivitet skal vejes op mod prisen for at fastansætte medarbejdere til den samme høje grad af IT faglighed, service og tilgængelighed. Også i fremtiden er der store perspektiver i samarbejdet om at håndtere slutbrugernes IT henvendelser", siger Michael Rosenstand.

Lærerstandens Brandforsikring (LB) blev stiftet i 1880 - af lærere, for lærere og som en medlemsejet virksomhed. Formålet var gensidig hjælp inden for en særlig udvalgt og ensartet gruppe.

LB er i dag en del af LB Forsikring, og selskabet henvender sig primært til lærere, pædagoger, magistre og andre undervisere - med formålet at sikre og give økonomisk tryghed til medlemmerne, hvis uheldet er ude.

Brug for at vide mere?

Ja, det er uforpligtende. Vi deler gerne vores viden og erfaringer med dig. Uden beregning

Thomas Møller Jensen

Team Manager, Sales

+45 3037 5580

E-mail

Thomas Møller Jensen

keyboard_arrow_up
Loading...